• Bilety autokarowe - Znajdziesz taniej, oddamy Ci różnicę!
  • Jeśli kupisz u nas bilet autokarowy, a później znajdziesz w Internecie taki sam za niższą cenę, to oddamy Ci różnicę przelewając tę kwotę na twoje konto bankowe.

    Honorujemy zniżki poszczególnych przewoźników.
    Stali klienci posiadający np. status Stałego Klienta i korzystający z różnych przywilejów przy zakupie biletów, przede wszystkim ze specjalnych zniżek mogą spokojnie kupować online bilety autokarowe. Uznajemy status Stałego klienta wszystkich przewoźników.
  • Skontaktuj się z nami
    • Infolinia +48 71 72 95 189  (pn.-pt. 7:00-23:00, sob. 9:00-21:00)
  • Wyszukiwanie w skrócie
  • 1. Wybór kraju i miasta wyjazdowego oraz docelowego.
  • 2. Przejazd w jedną lub w dwie strony oraz data i ilość osób.
  • 3. Wybór najbardziej korzystnego kursu oraz wprowadzenie danych.
  • 4. Akceptacja regulaminu, płatność oraz wydruk biletu.
  • FAQ - najczęściej zadawane pytania

  • Wyniki wyszukiwania w FAQ są sortowane automatycznie od najbardziej trafnych.
    Minimalna ilość wprowadzonych znaków, to 3.

    ► Jak się wykonuje płatność kartą?

    Po wybraniu właściwego przejazdu i po wpisaniu do formularza zamówienia wymaganych danych ukaże się kolejna karta tj. odsłona płatności za bilet. Najpierw trzeba wybrać rodzaj karty: Visa, MasterCard, Maestro lub PolCard. Po dokonaniu wybory typu karty, w okienkach domyślnie pojawią się personalia pierwszego pasażera jako dane właściciela karty. Następnie trzeba wprowadzić szesnastocyfrowy numer, znajdujący się na karcie płatniczej lub w przypadku niektórych kart wirtualnych na wydruku bankowym. Kolejne parametry, to data ważności podawana w kolejności: miesiąc i rok oraz kod CID dla kart American Express - cztery cyfry nad numerem karty, znajdującym się na awersie karty lub Kod CVV2 (dla kart systemu Visa Int.) oraz CVC2 (dla kart systemu MasterCard Int.) - to trzy ostatnie cyfry za numerem karty wydrukowane na pasku do podpisu znajdującym się na rewersie karty. W przypadku kart wirtualnych kod CVV2/CVC2 podany jest na wydruku bankowym. Kod ten jest dodatkowym zabezpieczeniem transakcji dokonywanych bez fizycznej obecności karty (transakcje dokonywane za pośrednictwem Internetu, telefoniczne lub zamówienia pocztowe). Znajduje się on tylko na karcie i w systemie autoryzacyjnym banku wystawcy i nie jest umieszczany na żadnych potwierdzeniach transakcji drukowanych z terminali POS.

    ► Jak się wykonuje płatność przelewem ręcznym?

    Po wybraniu właściwego przejazdu i po wprowadzeniu do formularza zamówienia wymaganych danych ukaże się kolejna karta tj. odsłona płatności za bilet. Jeśli zostanie wybrana płatność ręczna, to takie dane jak numer rachunku bankowego, tytuł transakcji i nazwa odbiorcy oraz kwota zostaną zaprezentowane w następnym kroku. Wtedy wystarczy na wskazany numer rachunku bankowego dokonać wpłaty odpowiedniej kwoty za pomocą przelewu bankowego lub za pośrednictwem blankietu wpłaty.

    ► Kiedy wykonuje się płatność na poczcie lub w banku?

    Płatność w banku lub na poczcie można wykonać jeśli wybrało się opcję wykonania przelewu ręcznego za bilet autokarowy. Wtedy po prostu trzeba na blankiecie wpłaty umieścić właściwy numer rachunku odbiorcy, jego nazwę oraz tytuł płatności i dokładną kwotę. I druga możliwość; dokonując zamówienia telefonicznego lub faksem albo mailem po uzyskaniu informacji zwrotnej zawierającej dane do wpłaty także można dokonać wpłaty.

    ► Kiedy można dokonać wpłaty w sklepie?

    Płatność w sklepie lub w sieci handlowej wykonujemy jeśli wybrano taką opcję podczas rezerwacji telefonicznej, faksem bądź mailem.

    ► Z jakim wyprzedzeniem trzeba kupować bilet autokarowy, aby uzyskać pewność, że na pewno rezerwacja będzie skuteczna?

    Jeśli jest już pewność co do wyjazdu i terminu tego wyjazdu, to należy niezwłocznie dokonywać rezerwacji i płatności online za bilet na stronie www, aby nie dopuścić do sytuacji, że po prostu braknie miejsc na właściwy przejazd.

    ► Jeśli realizacja zamówienia nie będzie możliwa, a pieniądze zostały już wpłacone, to w jaki sposób można je odzyskać?

    Jeżeli realizacja zamówienia nie będzie możliwa, a Zamawiający wykonał już płatność, to nastąpi wykonanie przelewu zwrotnego w terminie 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania środków na koncie i/lub przekazania przez zainteresowanego numeru konta bankowego.

    ► Gdzie można dokonywać wpłaty?

    Płatność można wykonać w każdym punkcie przyjmującym wpłaty i wydającym potwierdzenia (poczta, bank, punkt kasowy).

    ► W jakim terminie należy opłacić bilet jeśli zamawiany był przejazd z opóźnioną opcją płatności?

    Na ogół jest to 7 dni od daty przyjęcia zamówienia.

    ► Czy można kupić bilet dla innej osoby?

    Tak, podczas dokonywania rezerwacji należy podać dane podróżnego (imię i nazwisko, nr telefonu kontaktowego oraz e-mail, do którego podróżny ma dostęp). Dane osobowe kupującego potrzebne są do prawidłowej realizacji płatności.

    ► Jakie potwierdzenie wpłaty jest honorowane?

     

    To potwierdzenie, to dokument .pdf wyedytowany z internetowego konta bankowego i przesłany na e-mail: bilet@faks.mail.pl albo na faks o numerze: +48 71 70 72 258, bądź potwierdzenie wpłaty z widocznym stemplem pocztowym banku lub punktu kasowego wraz z wyraźnie widocznymi pozostałymi danymi przesłanymi na e-mail lub faks.

    Dopuszczalną formą potwierdzenia wykonania płatnosci jest także wiadomość mms - foto potwierdzenia wpłaty przesłane na numer telefonu komórkowego: +48 604 909 408 lub na Gadu-Gadu o numerze: 22299244 czy też na e-mail: bilet@faks.mail.pl. Jednak przesłanie potwierdzenia mms musi być poprzedzone kontaktem telefonicznym pod numer Infolinii: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy.

     

    ► Co należy zrobić jeśli nie ma możliwości przesłania potwierdzenia wpłaty?

     

    Proszę przygotować nr PESEL, nr dowodu osobistego oraz adres zamieszkania i skontaktować się z naszą Infolinią: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy.

    Po przyjęciu zamówienia przez konsultanta zostanie przesłana informacja sms, mail lub faks zawierająca dane dotyczące przejazdu i informacje dotyczące sposobu oraz terminu płatności.

     

    ► Czy istnieje możliwość rezerwacji biletu z opcją płatności u kierowcy?

    Nie, nie ma takiej możliwości. Bilety-autokarowe-online.pl jak sama nazwa wskazuje zajmuje się sprzedażą online biletów autokarowych, czyli jest swego rodzaju kasą internetową. Zatem rezerwacja biletu autokarowego online z opcją płatności w autokarze nie może być realizowana.

    ► Czy można zapłacić za bilet u kierowcy w autokarze?

     

    Niektórzy przewoźnicy nie dopuszczają takiej możliwości ze względu na brak kasy fiskalnej. Ale są i tacy, którzy sprzedają w autokarze. Wtedy jednak nie można złożyć rezerwacji na stronie internetowej Biletu-autokarowe-online.pl ani za pośrednictwem Infolinii 801 009 446 lub +48 71 72 95 189.

    Trzeba pamiętać, że w autokarze może nie być wolnego miejsca i że ceny za bilety kupowane u obsługi autokaru mogą się różnić od tych, które są prezentowane na stronie internetowej.

    ► Ile może kosztować bilet w autokarze?

    Niestety nie mamy informacji o cenach biletów sprzedawanych w autokarze.

    ► Czy bilet musi być wydrukowany?

     

    Tak, bilet jest dokumentem przewozowym uprawniającym do przejazdu na określonej trasie. W razie problemów z wydrukowaniem biletu autokarowego prosimy o skontaktowanie się z naszą Infolinią: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy.

     

    ► Co należy zrobić, jeśli nie ma możliwości wydrukowania biletu?

     

    Należy skontaktować się z przewoźnikiem lub z naszą Infolinią: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych oraz z zagranicy i przekazać informację, że nie ma możliwości wydrukowania biletu. Należy pamiętać, że niektórzy przewoźnicy nie dopuszczają możliwości przejazdu bez wydrukowanego biletu lub wydanie takiego biletu w autokarze może wiązać się z dodatkową opłatą.

     

    ► W jaki sposób można odebrać bilet?

     

    W przypadku zapłaty kartą kredytową i przelewami automatycznymi bilety w czasie rzeczywistym są dostępne do druku na stronie www w oknie przeglądarki. Ponadto bilet zakupiony online na stronie Bilety-autokarowe-online.pl automatycznie jest wysyłany w postaci linku na e-mail podany podczas wprowadzania danych osobowych pasażera. W każdej chwili i w dowolnym miejscu np. w biurze, w kawiarence internetowej albo w domu można wydrukować ten bilet z linku. Bilet za który płacono przelewem ręcznym także zostanie przesłany na e-mail jednak czas oczekiwania na informację wynosi od 15 minut do nawet 3 godzin.

     

    UWAGA:

    Przejazd bez wydrukowanego biletu należy zgłosić przewoźnikowi natychmiast po dokonaniu rezerwacji. Przewoźnicy posiadają indywidualne sposoby działania, więc szczegóły postępowania w takiej sytuacji mogą się różnić – najprawdopodobniej zostaną one przedstawione Klientowi w trakcie rozmowy telefonicznej.

     

    ► W jaki sposób wybrać przejazd tam i z powrotem?

    Należy określić miasto wyjazdowe i docelowe, datę wyjazdu i powrotu, chyba że wybierany jest bilet typu „OPEN”, to wtedy tylko data wyjazdu jest potrzebna, następnie wybrać należy ilość osób i kliknąć przycisk: „Szukaj biletu”. System przeszuka dostępne zasoby i zaproponuje dostępne przejazdy w kilku terminach. Przejazd w dwie strony musi być wykonany tym samym przewoźnikiem.

    ► Czy można zakupić bilet w dwie strony z tym, że miasto powrotu jest inne niż wyjazdowe?

    Tak, istnieje taka możliwość, ale przejazd musi być wykonany tym samym przewoźnikiem w obie strony.

    ► Dlaczego nie można wybrać daty powrotu?

    Prawdopodobnie przejazd z powrotem jest wykonywany przez innego przewoźnika niż przejazd tam. Przy opcji wyboru przejazdu w dwie strony należy korzystać z usług tego samego przewoźnika.

    ► Czy istnieje możliwość rezerwacji biletu na stronie www z dużym wyprzedzeniem, np. 30 dni przed planowanym wyjazdem?

    Tak, istnieje taka możliwość. Zatem jeśli przejazd pojawia się w wynikach poszukiwaniach, to oznacza to, że są wolne miejsca i można rezerwować. Jednak trzeba pamiętać, że rezerwacja biletu jest tożsama z dokonaniem płatności.

    ► Czy można zmienić na bilecie datę wyjazdu lub powrotu?

    Tak, można zmienić datę podróży. Wystarczy skorzystać z tego formularza: http://bilety-autokarowe-online.pl/zmiany-na-bilecie/.

    ► Czy można zmienić nazwisko pasażera?

    Nie, nie ma takiej możliwości. Bilet jest dokumentem upoważniającym do przewozu konkretnej osoby, w konkretnym dniu na wybranej trasie.

    ► Czy można zwrócić bilet autokarowy?

    Tak, można zwrócić bilet. Wystarczy skorzystać z tego formularza: http://bilety-autokarowe-online.pl/zwrot-biletu/.

    Trzeba jednak pamiętać, że warunki zwrotu biletu oraz wysokość kwoty określają szczegółowe przepisy oraz warunki przewozu konkretnego przewoźnika.

    ► Czy można otrzymać fakturę VAT za bilet autokarowy?

    Na podstawie Rozporządzenie Ministra Finansów z dn.28.11.2008 r. rozdz. 3, §17,pkt.1 – „za fakturę uznaje się również: bilety jednorazowe, wydawane przez podatników uprawnionych do świadczenia usług polegających na przewozie osób: (...) taborem samochodowym (...).” Zatem bilet jest dokumentem spełniającym wszystkie wymogi dokumentu księgowego.

    ► Co to jest bilet typu „OPEN”?

    Bilet typu „OPEN”, to dokument przewozowy w dwie strony (tam i z powrotem), posiadający określoną datę wyjazdu i nie oznaczoną datę powrotu, którą w każdej chwili można wybrać.

    ► Jak praktycznie wykonać zamknięcie biletu typu „OPEN” na stronie www?

    Aby określić datę powrotu biletu typu „OPEN” czyli zamknąć bilet należy skorzystać z linku znajdującego się poniżej. Tam trzeba wprowadzić GID biletu, nazwisko pasażera, datę sprzedaży i wybrać typ operacji. Po kliknięciu w link zostaniemy przeniesieni na stronę umożliwiającą określenie daty powrotu biletu typy „OPEN”: www.bilety-autokarowe-online.pl/zmiany-na-bilecie/.

    Pewne operacje na biletach niektórych przewoźników mogą być niedostępne, lub mieć wyższą cenę (wg warunków uczestnictwa). Po wykonaniu zmiany na bilecie i dokonaniu zapłaty należy wydrukować potwierdzenie i to potwierdzenie wraz z biletem należy zabrać ze sobą do autokaru.

    ► Jakie są zasady podróżowania z dziećmi?

    Wyjazdy dziecka z rodzicem lub opiekunem prawnym, któremu decyzją sądu cywilnego przyznano sprawowanie władzy rodzicielskiej nie wymagają legitymowania się pełnomocnictwem notarialnym drugiego rodzica. Czyli rodzic nie posiadający żadnych ograniczeń prawnych wobec swojego dziecka nie musi przedstawiać pisemnej zgody drugiego rodzica lub innego organu. Pełnomocnictwa takie mogą być jednak wymagane przez władze niektórych krajów w czasie lotnych kontroli. Dlatego obowiązkiem rodzica jest sprawdzenie w placówce dyplomatycznej czy istnieje taki obowiązek na terenie kraju, do którego będzie wykonywana podróż.

    ► Czy osoba niepełnoletnia może samodzielnie podróżować autokarem?

    Przewoźnicy nie ponoszą odpowiedzialności za dzieci podróżujące samodzielnie.

    Jeśli wszystkie poniższe warunki razem i każdy z osobna zostaną spełnione, to samodzielny przejazd małoletniego jest możliwy:

    - przewoźnik w swoich warunkach przewozu dopuszcza możliwość samodzielnego przejazdu dziecka,

    - niepełnoletni posiada dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy,

    - małoletni jest poinformowany, że nie może samodzielnie opuszczać autokaru,

    - obsłudze autokaru zostało przekazane pisemne upoważnienie podpisane w obecności załogi przez uprawnionego opiekuna tuż przed odjazdem, którego treść dostępna jest tutaj: www.link.bilety-autokarowe-online.pl/upowaznienie.

     

    ► Czy małe dziecko powinno podróżować w specjalnym foteliku?

    Tak, dziecko do lat 12 o wzroście do 150 cm powinno podróżować w specjalnym foteliku, który rodzice (opiekuni) powinni zapewnić dziecku. Fotelik powinien być dostosowany do wagi i wzrostu dziecka i dziecko powinno przebywać w nim przez cały czas podróży.

    ► Dla kogo są zniżki?

    Na ogół przewoźnicy udostępniają zniżki wiekowe, czyli dla dzieci, dla młodzieży, dla osób powyżej 55., 60. lub 65. roku życia czyli dla seniorów, dla emerytów i rencistów oraz dla stałych klientów. Niektórzy przewoźnicy oferują zniżki dla młodzieży uczącej się do 25. lub 26. roku życia lub dla osób, które posiadają kartę Euro26.

    ► W jakiej wysokości jest zniżka dla studentów?

    Jest to kilka procent i nie jest to wartość stała.

    ► W jakiej wysokości jest zniżka dla emerytów lub rencistów?

    Jest to kilka procent. Każdy przewoźnik posiada indywidualne warunki.

    ► Jak sprawdzić jaka jest cena po wybraniu odpowiedniej zniżki?

    Trzeba po wybraniu konkretnego połączenia dokonać wyboru przysługującej zniżki, a system automatycznie zaproponuje cenę. W tym celu należy zaznaczyć właściwy przejazd i kliknąć przycisk: „dalej”. Na następnej karcie pojawi się formularz danych pasażera, a w dolnej części taryfa, tam z listy rozwijanej należy wybrać przysługującą zniżkę, a aplikacja zaproponuje cenę.

    ► Jaki dokument uprawnia skorzystania ze zniżki?

    Jeżeli zniżka dotyczy grupy wiekowej, to wystarczy tylko dokument tożsamości potwierdzający wiek. Jeśli zniżka dotyczy emerytów, rencistów, stałych klientów lub młodzieży uczącej się, to dokumentami potwierdzającymi uprawniania odpowiednio są: legitymacja emeryta, rencisty, karta stałego klienta wydana przez przewoźnika lub legitymacja szkolna albo studencka.

    ► Co należy wpisać jako podstawę do zniżki podczas kupowania biletu autokarowego online na stronie www?

    Jeśli zniżka dotyczy dziecka lub osoby w konkretnym przedziale wiekowym, to należy wpisać datę urodzenia. Jeżeli zniżka obejmuje pozostałe sytuacje, to należy jako podstawę uprawniającą do skorzystania z ulgi wpisać nazwę dokumentu uprawniającego, tj.: legitymacja emeryta, legitymacja rencisty, karta stałego klienta lub legitymacja szkolna bądź studencka. Bezpodstawne skorzystanie ze zniżki może wiązać się z koniecznością dopłaty w autokarze.

    ► Jakie dokumenty są potrzebne podczas podróży autokarem poza granice Polski?

    Podróżując przez kraje strefy Schengen, konieczne jest posiadanie następujących dokumentów identyfikacyjnych: - w przypadku obywateli państw członkowskich UE - ważny dokument podróży (paszport) lub dokument tożsamości (ID), - w odniesieniu do cudzoziemców z państw trzecich (spoza UE) wymagane są: paszport i ewentualnie wiza.

    W przypadku pozostałych krajów informacje o wymaganych dokumentach dostępne są pod adresem: http://www.msz.gov.pl/Informacje,dla,obywateli,RP,wyjezdzajacych,za,granice,1800.html.

     

    ► Czy pasażer jest objęty ubezpieczeniem na czas przejazdu autokarem?

    Tak, pasażer jest objęty ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW). Ochrona obejmuje tylko zdarzenia losowe mające miejsce w czasie pobytu w autokarze. Inne wydarzenia skutkujące powstaniem uszczerbku na zdrowiu lub strat materialnych, które powstały poza autokarem nie podlegają ochronie.

    ► Z jakim wyprzedzeniem czasowym należy się stawić w miejscu odjazdu?

    Na 30 minut przed planowanym odjazdem pasażer powinien się stawić w miejscu odjazdu.

    ► Jaki bagaż jest wliczony w cenę biletu?

     

    Pasażer może zabrać do autokaru dwie sztuki bagażu ręcznego: 25 kg – suma wymiarów (wysokość + szerokość + długość) do 160 cm, a drugi do 5 kg i powinien zmieścić się pod siedzeniem lub na półce bagażowej. Pierwszy będzie przewożony w luku bagażowym, a drugi bagaż pasażer może zabrać ze sobą na pokład autokaru.

     

    Łączna waga bagażu głównego i podręcznego nie może przekroczyć 30 kg.

     

    ► Czy można zabrać ze sobą bagaż dodatkowy?

     

    Bagaż o większych gabarytach lub dodatkowy może być zabrany do autokaru po wcześniejszej zgodzie obsługi i wniesieniu dodatkowej opłaty liczonej tuż przed odjazdem za każdy ponadnormatywny kilogram.

     

    ► Czy możliwy jest przewóz zwierząt?

    Generalnie zabrania się przewozu zwierząt na pokładach autokarów. W wyjątkowych sytuacjach przewoźnik może wyrazić zgodę na przewóz małego zwierzęcia, takiego jak pies, kot czy fretka, o wadze do 4 kg. Wtedy zwierze musi posiadać paszport z aktualna kartą szczepień, wszczepiony mikrochip oraz aktualne zaświadczenie o badaniach weterynaryjnych wymagane przy wjeździe do kraju będącego celem podróży.

    ► Jaki jest koszt przewozu zwierzęcia?

    Za przewóz zwierzęcia pobierana jest dodatkowa opłata w wysokości 50% wartości normalnego biletu. W związku z tym, że nie można łączyć zniżek w takiej sytuacji właściciel przewożonego zwierzęcia musi wykupić bilet normalny nawet jeśli przysługuje mu zniżki. Jeśli jednak chciałby skorzystać z przysługującej mu zniżki, to wtedy musi wykupić zwierzęciu bilet normalny.

    ► Jak powinno być zabezpieczone zwierzę?

    Zwierzę musi być na smyczy i w kagańcu, musi znajdować się w odpowiedniej klatce lub torbie umieszczonej na siedzeniu obok Pasażera. Niedopuszczalny jest przewóz zwierzęcia niezgodnie z zasadami oraz musi odbywać się w sposób niezakłócający podróż innym pasażerom.

    ► Czy można przewieźć zwierzę Eurotunelem?

    Nie, obowiązuje bezwzględny zakaz przewozu zwierząt Eurotunelem.

    ► Czy wyjazdy są codziennie?

    Terminy wyjazdów zależą od rozkładu jazdy danego przewoźnika.

    ► Czy można rezerwować bilet jeśli pojawi się przejazd?

     

    Jeżeli w wynikach wyszukiwania pojawia się przejazd zgodny z wcześniej określonymi parametrami oznacza to, że w tym momencie bilet jest dostępny, i że są wolne miejsca na ten przejazd. Zatem można rezerwować bilet autokarowy w tym terminie i dokonywać płatności online.

    ► Czy należy wydrukować wszystkie odcinki bilet: A, B, C i D?

     

    Tak, trzeba wydrukować wszystkie elementy wraz ze skróconymi warunkami przewozu i rozkładem jazdy.

     

    ► Jak można przekazać bilet innej osobie?

     

    Bilet można wysłać jako  link lub załącznik .pdf za pośrednictwem poczty elektronicznej. Można przesłać faksem lub za pomocą komunikatorów internetowych takich jak Gadu-Gadu czy Skype.

    W razie problemów z przekazaniem biletu autokarowego prosimy o skontaktowanie się z naszą Infolinią: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy.

     

    ► Jaki jest koszt połączenia z Infolinią?

     

    To opłata za połączenie wg stawki operatora. Jednak trzeba pamiętać, że numer: 801 009 446 przeznaczony jest do obsługi połaczeń krajowych i z telefonów stacjonarnych, natomiast numer: 48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy.

     

    ► Czy istnieje możliwość zakupienia biletu na trasie z miasta poza Polską do innego w Europie?

    Nie, nie ma możliwości zakupienia biletu na Bilety-autokarowe-online.pl i wykonania podróży z miasta leżącego poza Polską do miejscowości w innym kraju.

    ► W jaki sposób nadać przesyłkę?

    Niestety, nie prowadzimy usługi cargo i nie pośredniczymy w tego typu zleceniach.

    ► Czy bilety trzeba rezerwować wcześniej?

    Tak, jeśli chce się mieć 100% pewności, że nie zabraknie miejsca.

    ► Kiedy najpóźniej można złożyć rezerwację?

    Jeśli uzyskamy pewność co do terminu wyjazdu, to należy rezerwować bilet natychmiast, aby nie dopuścić do sytuacji, że bilety na interesujący nas przejazd zostaną wszystkie sprzedane.

    ► Dlaczego przejazd wcześniej był widoczny, a teraz nie pokazuje się w wynikach wyszukiwania?

    Najprawdopodobniej wszystkie bilety został sprzedane na ten przejazd. System jest tak skonstruowany, że jeśli nie ma przejazdu danego dnia albo nie ma wolnych miejsc, to w wynikach wyszukiwania nie ukaże się połączenie. Natomiast jeśli pojawi się, to oznacza to, że kurs jest aktualny i że są wolne miejsca.

    ► Jak można skontaktować się z obsługą autokaru?

    Nie posiadamy pełnomocnictw do przekazywania numerów telefonu do obsługi autokarów.

    ► Dlaczego nie ma żadnych propozycji przejazdu?

    Jeśli nie ma żadnych kursów konkretnego dnia w wynikach wyszukiwania, to może to oznaczać, że:
    - nie ma kursu w tym dniu albo jest przejazd, tylko wszystkie bilety zostały już sprzedane,
    - wskazana data jest zbyt odległym terminem, bo przewoźnicy na ogół umieszczają swoje oferty na 45 dni przed planowanym odjazdem,
    - wybrane połączenie nie istnieje i trzeba wprowadzić inne miasta.

    ► Czy istnieje możliwość zakupu biletu gdzieś w kasie biletowej?

    Na pewno tak, ale niestety nie posiadamy aktualnej bazy stacjonarnej sieci sprzedaży biletów autokarowych.

    ► Co to jest ID wyszukania?

    ID wyszukania, to ciąg liczb, który wyświetla się po prawej stronie tuż nad okienkiem z wynikami wyszukania. Ten kod cyfrowy, jeśli istnieje taka potrzeba ułatwia szybkie wskazanie konkretnego połączenia obsłudze Portalu Bilety-autokarowe-online.pl przez klienta podczas rozmowy telefonicznej lub w czasie kontaktu za pomocą komunikatora lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. 

     

    ► Gdzie można znaleźć regulaminy przewoźników?

     

    Informacje o warunkach przewozu poszczególnych przewoźników znajdują się tutaj: www.bilety-autokarowe-online.pl/przewoznicy/.

     

    ► Jak zamówić bilet autokarowy?

     

    Prosimy bardzo o obejrzenie wideo poradnika, który znajduje się tutaj: www.bilety-autokarowe-online.pl/przewodnik-video.

    ► Jak szybko zostanie przesłane potwierdzenie zakupu wraz z linkiem do biletu?

    Jeśli zakup biletu autokarowego odbywa się online na stronie www, czyli jest to płatność, która jest realizowana przelewem automatycznym albo jest to płatność kartą, to potwierdzenie wraz z biletem do wydrukowania wpłynie na e-mail podany podczas wprowadzania danych kontaktowych do 10 minut od momentu zakończenia płatności.

    Jeżeli płatność jest realizowana przelewem ręcznym, to potwierdzenie wraz biletem do wydrukowania wpłynie gdy środki zostaną zaksięgowane na rachunku odbiorcy.

    Kiedy płatność realizowana jest na poczcie lub w banku albo w sklepie, to bilet zostanie przesłany na e-mail podany podczas rezerwacji telefonicznej albo za pomocą formularza przesłanego faksem lub drogą mailową - natychmiast po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty na e-mail: bilet@faks.mail.pl lub na nr faksu: +48 71 70 72 258.

    ► Na czym polega zamknięcie biletu typu „OPEN”?

     

    Zamknięcie biletu typu „OPEN”, to określenie daty powrotu. Można to zrobić dzwoniąc pod numer naszej Infolinii: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy lub zrobić to samodzielnie korzystając z aplikacji www znajdującej się tutaj: http://bilety-autokarowe-online.pl/zmiany-na-bilecie/.

     

    Zamkniecie biletu otwartego może wiązać się z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty, ale tylko tych biletów, które były kupowane online na stronie www. Bilety zamawiane telefoniczne pod numerem naszej Infolinii: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 zamykane są bezpłatnie.

     

    ► Czy można zarezerwować miejsca w autokarze koło siebie?

    Na stronie internetowej lub telefonicznie można kupić bilet autokarowy, natomiast w autokarze miejsca przydziela obsługa.

    ► Jak można kupić bilet autokarowy?

    Bilet autokarowy można zakupić na trzy sposoby:

    - przez Internet - dokonując rezerwacji na stronie www.bilety-autokarowe-online.pl z opcją płatności online.

    - telefonicznie - składając zamówienie przez telefon pod numerem Infolinii: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy.

    - faksem lub mailem - wypełniając formularz znajdujący się tutaj: www.bilety-autokarowe-online.pl/Formularz_zamowienia.pdf i wysyłając go na nr faksu: +48 71 70 72 258 lub e-mail: bilet@faks.mail.pl.

    Informacje o innych sposobach, formach i metodach zakupu biletu autokarowego można znaleźć w ogólnie dostępnych źródłach.

    ► Jakie są formy płatności?

    OnLine:

    - płatność przelewem automatycznym;

    - płatność kartą;

    - płatność przelewem ręcznym.

     Na poczcie – wpłata w placówce Poczty Polskiej.

    W banku – wpłata w placówce bankowej.

    W sklepie: Usługa dostępna jest m.in. w sieciach sklepów: Żabka, Carrefour, Express, Real, Stokrotka, Kaufland, Leclerc i w wybranych sklepach sieci: Społem, Avans, Lewiatan, InterMarche, Rabat Pomorze, Spar, Groszek i w wielu sklepach osiedlowych, a także stacjach PKN Orlen i Bliska.

    ► Jak się wykonuje płatność przelewem automatycznym?

    Po wybraniu właściwego przejazdu i po wpisaniu do formularza zamówienia wymaganych danych ukaże się kolejna karta tj. odsłona płatności za bilet. Można wybrać płatność automatyczną spośród zaproponowanych banków: mTransfer MultiTransfer Płacę z Inteligo Płacę z iPKO Bank BPH BZWBK Pekao24Przelew Bank Nordea

    ► W jaki sposób można potwierdzić wykonanie płatności za bilet autokarowy?

    Aby potwierdzić wpłatę za bilet autokarowy, należy wysłać na nr faksu: +48 71 70 72 258 lub na e-mail: bilet@faks.mail.pl skan potwierdzenia wpłaty z widoczną pieczęcią (stemplem) placówki przyjmującej wpłatę lub wysłać potwierdzenie zrealizowania transakcji pobrane z internetowego konta bankowego.

    ► Czy można zarezerwować bilet?

    Tak, można to zrobić na stronie www z opcją płatności online oraz telefonicznie, wtedy rezerwacja jest aktywna od jednej do kliku godzin aż do momentu potwierdzenia płatności.

    ► Czy jest jakaś różnica w cenie za bilet kupowany na stronie www i za ten zamawiany telefonicznie?

    Nie, ceny biletów kupowanych na stronie www i ceny biletów zamawianych telefonicznie są takie same. Czasami zdarzają się pewne rozbieżności wynikające z różnic kursowych, ale wtedy zawsze interpretujemy je na korzyść kupującego.

    ► Gdzie są zlokalizowane wasze biura stacjonarne?

    Jesteśmy Portalem, kasą internetową i zajmujemy się sprzedażą biletów autokarowych online przez Internet i nie posiadamy stacjonarnego biura.

    ► Czy jest możliwy zakup biletu online jeśli cena podana jest w Euro, a płatność ma być w złotówkach?

    Tak, przy płatności online nastąpi automatyczne przewalutowanie, a przeliczenie odbędzie się po kursie dnia – wg stawki konkretnego przewoźnika. Portal Bilety-autokarowe-online.pl nie ma wpływu na wysokość tej stawki.

    ► Gdzie można znaleźć informacje o przesiadkach?

    Informacje o ilości, miejscu i czasie zmiany autokaru na trasie można znaleźć w rozkładzie jazdy. Niektórzy jednak przewoźnicy nie udostępniają takich informacji z wyprzedzeniem. Taka sytuacja dotyczy tych przewoźników, u których decyzja o przesiadkach podejmowana jest na godzinę przed planowanym odjazdem autokaru.

    ► Co to jest IBAN?

    Zlecając przelewy do odbiorcy w krajach Unii Europejskiej, Islandii, Lichtensteinu lub Norwegii (tzw. płatności transgraniczne) należy podawać numer rachunku w formacie IBAN. Przed wysłaniem środków za granicę lub z zagranicznego konta na krajowe należy upewnić się, że stosujemy odpowiedni format tego numeru.

    Niepoprawne wprowadzenie numeru może doprowadzić do opóźnień lub do zwrotu pieniędzy na rachunek, z którego przelewano środki lub nawet może powodować powstanie dodatkowych kosztów.

    ► Co to jest kod BIC/SWIFT?

    Kod BIC lub SWIFT (skrót od Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) to 8 znakowy ciąg liter i/lub cyfry, dzięki któremu można zidentyfikować bank podczas realizacji transakcji międzynarodowych. W Polsce przyjęło się go nazywać kodem SWIFT. Natomiast za granicą określa się go mianem kodu BIC.

    ► Dlaczego w rozkładzie jazdy nie ma ciągłości przebiegu trasy?

    Rozkład jazdy może nie być spójny z rzeczywistym przebiegiem tras ponieważ, w niektórych przypadkach jest zbiorczym zestawieniem dotyczącym przejazdu do konkretnej miejscowości z poszczególnych kierunków. Dlatego godziny odjazdów mogą być rozpisane niechronologicznie, a miejscowości, przez które przebiega trasa mogą być umieszczone bez zachowania rzeczywistego przebiegu.

    ► Jak sprawdzić czy są wolne miejsca?

    Jeśli po wprowadzeniu danych do przejazdu czyli, miasta wyjazdowego i docelowego, daty podróży oraz ilości osób, w wynikach poszukiwaniach pojawia się kurs, to oznacza to, że są wolne miejsca i że można składać rezerwację online.

    Trzeba jednak pamiętać, że rezerwacja biletu online jest tożsama z dokonaniem płatności.

    ► Jak wykonać płatność online z rachunku bankowego utrzymywanego w innym kraju w obcej walucie?

    Jeśli do rachunku bankowego utrzymywanego w innym kraju jest przypisana karta z możliwością dokonywania płatności online lub jeśli klient posiada kartę kredytową (Visa, MasterCard, Maestro lub PolCard), to istnieje możliwość dokonania płatności online. I chociaż cena za bilet autokarowy jest w PLN, to system automatycznie rozliczy transakcję po kursie dnia.

    ► Kupując bilet można wybrać płatność w PLN lub EUR, a czasami w GBP. Po jakim kursie jest rozliczana transakcja i jak często aktualizowany jest kurs w systemie?

    Przy płatności online nastąpi automatyczne przewalutowanie, a przeliczenie odbędzie się po kursie dnia – wg stawki konkretnego przewoźnika. Portal Bilety-autokarowe-online.pl nie ma wpływu ani na wysokość tej stawki, ani na częstotliwość aktualizacji kursu.

    ► Czy są jakieś zniżki dla stałych klientów Portalu Bilety-autokarowe-online.pl?

    Tak, są; jeśli klient dokona zakupu przynajmniej 3 biletów autokarowych w czasie 3 miesięcy (w ciągu 90 dni) na łączną kwotę przynajmniej 1500,00 PLN, to każda kolejna transakcja upoważnia go do zniżki nawet do 10% wartości biletu autokarowego.Udzielenie zniżki następuje na wniosek zainteresowanego.

    ► W jaki sposób jest udzielana zniżka?

    Jeżeli spełnione są warunki dotyczące udzielenia zniżki, to należy skontaktować się z naszą Infolinią: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 - z telefonów komórkowych oraz z zagranicy i podczas rozmowy z konsultantem uzyskać szczegółowe informacje o przysługujących zniżkach i o sposobie postępowania.

    ► Którego wybrać przewoźnika jeśli na danej trasie tego samego dnia jest ich kilku?

    Najlepszą metodą jest sugerowanie się ceną biletu autokarowego. Bardzo często przewoźnicy proponują różnego rodzaju okresowe zniżki i oferują bilety w promocyjnych cenach. Można również kierować się własnymi doświadczeniami lub opiniami znajomych.

    ► Który przewoźnik oferuje lepszy komfort jazdy?

    Generalnie komfort podróży w autokarach poszczególnych przewoźników jest porównywalny, a rozbieżności dotyczące standardów obsługi jeśli w ogóle się pojawiają, to dotyczą marginalnych sytuacji i są uzależnione od poziomu kultury oraz świadomości osób zatrudnionych przy obsłudze pasażerów.

    ► Czy podczas płatności kartą za bilet autokarowy nazwisko pasażera musi być takie samo jak widniejące na karcie?

    Nie, na etapie płatności system domyślnie wpisuje dane pasażera jako właściciela karty, ale można wpisać dane osoby, która jest faktycznie właścicielem karty i wcale nie musi to być ta sama osoba, dla której jest kupowany bilet.

    ► Gdzie można zgłosić zamiar przewozy dodatkowego bagażu?

    Decyzję o przewozie dodatkowego bagażu podejmuje obsługa autokaru tuż przed odjazdem.

    ► Jaka jest opłata za przewóz dodatkowego bagażu?

    Na ogół jest tak, że bagaż o większych gabarytach lub dodatkowy może być zabrany do autokaru po wcześniejszej zgodzie obsługi i wniesieniu dodatkowej opłaty liczonej za każdy ponadnormatywny kilogram.

    Oczywiście nie powinno być problemów z zabraniem dodatkowego bagażu jeśli jego ilość oraz gabaryty nie przekraczają granic rozsądku.

    ► Czy można zapłacić za dodatkowy bagaż od razu przy zakupie biletu?

    W cenę biletu autokarowego są wliczone 2 bagaże, pierwszy do 25 kg – suma wymiarów (wysokość + szerokość + długość) do 160 cm, a drugi do 5 kg i powinien zmieścić się pod siedzeniem lub na półce bagażowej. Na ogół ta opłata wynosi 1 € za każdy kilogram ponad normę i jest pobierana przez obsługę autokaru przed odjazdem.

    ► Jaki jest komfort podróży?

    Standard autokarów nie jest przedmiotem regulacji prawnych. Przewoźnik natomiast jest zobowiązany przestrzegać przepisów prawnych w zakresie spełnienia warunków technicznych autokaru, posiadania ubezpieczenia OC autokaru i NW pasażerów.

    Standard pojazdów, to jeden z elementów gry konkurencyjnej o pasażera. Zatem autokar może być wyposażony w toaletę chemiczną, video, klimatyzację, barek, a nad spokojnym przebiegiem podróży może i powinna czuwać fachowa i miła obsługa. Załoga nie tylko powinna spełniać wymogi formalne i prawne w zakresie wykonywania czynności związanych z obsługą pasażerską, ale również powinna posiadać kwalifikacje i kompetencje w tym zakresie.

    Ta rywalizacja wymusza działania, które skutkują wymierną korzyścią, a więc firmy wymieniają tabor na bardziej luksusowy i dostosowany do oczekiwań pasażerów oraz wprowadzają szereg zachęt finansowych.

    ► Kiedy można dokonać zwrotu biletu autokarowego?

    Zwrotu biletu autokarowego nie można dokonać na 24 godziny przed wyjazdem i oczywiście po terminie tego wyjazdu. W zależności od czasu jaki pozostał do wyjazdu stosowane są potrącenia od 10% do 90% ceny biletu. Szczegóły dotyczące zwrotu biletu regulują przepisy danego przewoźnika, z którymi pasażer  powinien zapoznać się przed zakupem biletu.

    Biletu zakupionego w cenie promocyjnej nie można zwrócić .

    ► Jakie kraje obejmuje strefa Schengen?

    Kraje strefy Schengen, to: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Grecja, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Islandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalią, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy i Watykan.

    ► Po jakim kursie będzie rozliczona transakcja podczas płatności kartą kredytową w walucie obcej?

    Jest to średni kurs waluty w NBP z dnia poprzedniego.

    ► Z jakim wyprzedzeniem trzeba zamykać bilet typu „OPEN”?

    Jeśli uzyskamy pewność co do terminu powrotu, to należy zamykać bilet natychmiast, aby nie dopuścić do sytuacji, że bilety na interesujący nas przejazd zostaną sprzedane w stu procentach.

    ► Jak sprawdzić godzinę przyjazdu autokaru?

    Po wprowadzeniu miasta wyjazdowego i docelowego oraz daty podróży system zaproponuje kilka kursów - jeśli są wolne miejsca w tym momencie.

    Aby sprawdzić godzinę przyjazdu autokaru na miejsce należy:

    - najechać kursorem na czarny kwadracik z białym znakiem zapytania, który znajduje się na wysokości danego przejazdu,

    - kliknąć link: „rozkład”, który znajduje się w tym samym wierszu, co dany kurs,

    - zaznaczyć pole wyboru na wysokości właściwego przejazdu i po kliknięciu przycisku „dalej” w następnej odsłonie ukaże się karta z formularzem danych osobowych pasażera wraz ze szczegółami dotyczącymi trasy.

    ► Czy bagaż, który jest przewożony w luku bagażowym musi mieć określone parametry?

    Tak, na ogół waga nie powinna przekraczać: 25 kg, a suma wymiarów bagażu: 160 cm. Niektórzy przewoźnicy określają parametry bagażu: 90 cm + 75 cm + 25 cm = 195 cm.

    Przewoź bagażu ponadnormatywnego może wiązać się z dodatkową opłatą i musi być poprzedzony zgodą obsługi autokaru. Szczegóły dotyczące przewozu bagażu każdy przewoźnik reguluje indywidualnie w swoim regulaminie.

    ► Dlaczego ceny w kasie przewoźnika różnią się od tych prezentowanych na stronie www?

    W systemie sprzedaży automatycznej, czyli online, można sobie pozwolić na obniżenie kosztów między innymi ze względu na to, że do sprzedaży biletu autokarowego nie trzeba angażować pracownika (kasjera) oraz wydruk biletu wykonywany jest przez pasażera samodzielnie.

    ► Według jakiego kryterium następuje rozdział miejsc w autokarze pomiędzy klientami kupującymi bilety autokarowe, a tymi, którzy zamykają bilety typu „OPEN”?

    Zarówno bilety nowo kupowane jak i zamykane pobierane są z tej samej puli miejsc dostępnych w danym autokarze. Zatem liczy się czas i to jest jedyny warunek doboru.

    ► Jak zapisać bilet do pliku, tak aby go wgrać na urządzenie służące do magazynowania danych?

    Aby wgrać bilet na urządzenie przenośne np. pendrive należy najpierw kliknąć w link biletu, który został przesłany w treści wiadomości na e-mail podany podczas dokonywania zakupu na stronie www. Po tej czynności powinna uruchomić się przeglądarka, a na jej karcie powinien się pojawić bilet. W dolnej części, tuż pod skróconymi warunkami przewozu powinien znajdować się przycisk: „drukuj”. Klikniecie w ten przycisk powinno spowodować ukazanie się karty - aplikacji drukarki. Z listy rozwijanej tej karty należy wybrać nazwę drukarki, najlepiej w tym przypadku: PDF-XChange for ABBYY PDF Transformer lub porównywalną i wydrukować bilet do pliku PDF. Następnie trzeba zapisać dokument .pdf w odpowiednim miejscu na dysku lub od razu na urządzeniu służącym do magazynowania danych.

    Inny sposób; po kliknięciu w link i ukazaniu się karty z biletem należy wybrać: Plik-Drukuj i pozostałe czynności jak wyżej.

    ► Czy posiadacz karty EURO26 jest uprawniony do zniżki?

    Tak, jeśli w szczegółach odnoszących się do konkretnego przejazdu lub w części dotyczącej uprawnień jest napisane, że zniżka dotyczy osób posiadających kartę EURO26, wtedy to jak najbardziej jej posiadacz może skorzystać z przysługujących mu uprawnień.

    ► Jak wyszukiwać biletu autokarowego, ile kosztuje przejazd?

    W wyszukiwarce znajdującej się po lewej na stronie: www.bilety-autokarowe-online.pl należy wpisać miasto wyjazdowe lub kraj, z którego ma się rozpocząć podróż i wybrać z tego kraju miasto i następnie trzeba wpisać miasto docelowe lub kraj, do którego ma być wykonana podróż. Następnie trzeba wpisać datę przejazdu i opcję podróży, w jedną stronę czy w obydwie oraz ilość osób. Następnie należy kliknąć w przycisk „Szukaj biletu”, a system przeszuka zasoby i zaproponuje jedną lub więcej propozycji.

    Jeśli pojawi się przejazd w wynikach wyszukiwania, to oznacza, że są wolne miejsca i można kupować bilet autokarowy online.

    ► Co to jest GID biletu?

    To unikalny numer, niepowtarzalny ciąg znaków służący do identyfikacji transakcji.

    ► Godzina odjazdu jest podawana wg czasu polskiego czy lokalnego?

    Godzina odjazdu jest wg czasu kraju, na którego terytorium znajduje się miejscowość wyjazdowa.

    ► Jak zakupić bilet autokarowy gdy nie ma możliwości zrealizowania transakcji za pomocą aplikacji www?

    Trzeba skontaktować się z naszą Infolinią: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy w celu złożenia zamówienia. Po przyjęciu tego zamówienia zostanie przesłana informacja sms, mail lub faks zawierająca dane dotyczące przejazdu i informacje dotyczące sposobu oraz terminu płatności.

    ► Czy można złożyć zamówienie za pośrednictwem faksu, maila lub komunikatora internetowego?

    Tak, trzeba wypełnić formularz znajdujący się tutaj: http://bilety-autokarowe-online.pl/Formularz_zamowienia.pdf i przesłać go na nr faksu: +48 71 70 72 258 lub na e-mail: bilet@faks.mail.pl albo na Gadu-Gadu nr 22299244.

    ► Czy można zarezerwować bilet i dokonać płatności później?

    Na Portalu Bilety-autokarowe-online.pl rezerwacja biletu jest tożsama z dokonaniem płatności.

    ► Jaki jest przebieg transakcji po zamówieniu telefonicznym?

    Podczas składania zamówienia pod numerem Infolinii: 801 009 446 lub +48 71 72 95 189 – tylko z telefonów komórkowych i z zagranicy przekazywane są takie dane jak: miejscowość wyjazdowa i docelowa, termin przejazdu, personalia pasażera oraz dane kontaktowe. Po przyjęciu zamówienia na e-mail podany podczas rozmowy telefonicznej wpłynie wiadomość dotycząca przejazdu, czyli informacja o miejscu odjazdu oraz przyjazdu autokaru - dokładana data i godzina. Ponadto wpłynie informacja dotycząca płatności; kwota, numer rachunku bankowego oraz tytuł płatności. Płatność można wykonać na poczcie, w okienku kasowym lub po prostu przelewem bankowym.

    Gdy płatność zostanie zrealizowana, a potwierdzenie przesłane na e-mail: bilet@faks.mail.pl lub na nr faksu: +48 71 70 72 258, to na adres mailowy podany podczas rezerwacji telefonicznej zostanie przesłany bilet elektroniczny do samodzielnego wydrukowania.

    ► Ile będzie przystanków, dlaczego ta informacja nie jest ustalona ani nie jest opisane w rozkładzie jazdy?

    Przebieg trasy może nie być spójny z rozkładem jazdy, wszystko zależy od planu podróży, który jest wypadkową liczby pasażerów w autokarze oraz informacji o ilości wsiadających lub wysiadających w miejscowościach znajdujących się na zaplanowanej trasie przejazdu. Innymi słowy; jeśli nikt nie wsiada ani nie wysiada w jakiejś miejscowości, to może się zdarzyć, że autokar ominie to miasto jadąc dalej najkrótszą albo najszybszą trasą. Szczegółowe informacje o przebiegu trasy najlepiej uzyskać tuż przed odjazdem od obsługi autokaru.

    ► Czy można wysiąść po drodze?

    Przebieg trasy jest ustalony, to znaczy, że autokar zatrzymuje się w miejscach zaplanowanych. Przewoźnik zgodnie z regulaminem odpowiada za przewiezienie pasażera na miejsce przeznaczenia, które jest określone w wykupionym bilecie. Jeśli podróżny opuści pojazd wcześniej, to będzie to działanie samowolne i na własne ryzyko. Natomiast jeżeli obsługa wyrazi zgodę na to, żeby pasażer wysiadł zanim zostanie dowieziony na miejsce, to wówczas ponosi za to odpowiedzialność.